365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

  • december 2009
    M T O T F L S
    « Nov   Jan »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Nästa års utmaning

    Nästa års fotoutmaningen är nu öppen för anmälan.
    365 foton 2011

Nu drar det ihop sig till nytt år!

Posted by akson på 31 december 2009

Jag har under förmiddagen suttit och uppdaterat era länkar till era utmaningar. Som några upptäckt skapade jag en ny länkkategorie som heter ”Snart 365-bloggare”. De som finns i denna gruppen är de som inte har en kategori eller liknande på sin sida där alla 365 inläggen ska ligga. Det kan också vara så att denna finns men att jag inte hittade den på er sida!

Kontrollera att era länkar fungerar! Ni som fortfarande är intresserade att delta i utmaningen skaffar en direktlänk snarast möjligt.

Anna Forsberg och jag har pratat fram och tillbaka angående Google Wave. Så här skriver Anna angående Goggle Wave:

Vi är några som funderar på att använda Google Wave som hjälpmedel under 2010 när vi arbetar med fotoutmaningen.

Du kanske inte vet vad det är för nåt, men det är inte konstigt i så fall, för merparten vet nämligen inte det. Det är en ny applikation som Google tagit fram och som ännu bara finns i beta-version. Fördelar jag ser med att ”wava” är att man kan söka inspiration, lära sig mer om olika fototekniker och ha en helt annan dialog kring bilderna än vad man har på bloggen. Detta ska alltså inte på något sätt ersätta bloggen, utan bara vara ett komplement till att följa andra 365-bloggare och få en annan och förhoppningsvis mer konstruktiv dialog med andra som arbetar med samma utmaning.

Om du inte har Google Wave, skicka ett mail till mig från den mailadressen (gärna en gmail om du har, men det måste inte vara det) så ska jag skicka en nominering till Google. När du sedan registrerat dig och kommit in i ”vågens värld” så ser jag det och länkar dig till den vågen där vi diskuterar fram den bästa lösningen. Hoppas du är lika nyfiken som jag…. Vi ses i vågen!

Du som har Google Wave konto redan, kontakta upp mig på adressen: vimleanna@googlewave.com för att bli kopplad till befintlig diskussion i Waves.

Det var allt för denna gången!

Önskar Alla nya och gamla deltagare ett riktigt
Gott Nytt År!

13 svar to “Nu drar det ihop sig till nytt år!”

  1. Marie said

    Nu har jag skapat en kategori för mina 365 foton, http://www.sockergrynet.se/?cat=101. Gott nytt år!

  2. Anna said

    Önskar dig en riktigt trevlig nyårsafton och ett riktigt Gott Foto år!

  3. vilken emailadress ska jag skicka till för att maila dig så att jag får Google Wave

  4. Jag har aldrig gjort detta förrut så jag undrar: får man välja tema i vilken ordning man vill
    ska man ange vilket tema nummer det är eller bildens tema och ordningsnumret på bilden man lagt in
    Om man varit bortrest t ex 1 veckaoch inte kunnat lägga in bilder kan man då lägga in veckans bilder i efterhand?
    Jag tyckte jag läste att man bara fick använda bilder tagna under 2010 i utmaningen stämmer det?
    tack på förhand
    Britt-Marie

  5. Anna said

    Bra fråga BM! Haha, glömde det! Anita – lägg till det i inlägget med!
    anna (at) minigrisen (punkt) com

  6. Anna said

    Jag kan lika gärna svara på de andra frågorna, när jag ändå är här…
    Du kan välja teman i vilken ordning du vill, ange vilket tema bilden föreställer, om du även vill lägga in fotoordningen är det upp till dig. Du kan lägga bilder hur ofta och sällan du vill, hur många på en gång du vill. Man behöver inte vara ”i fas” med antalet dagar som passerat. Japp, alla bilder ska vara tagna under 2010.
    Gott slut och gott nytt!

  7. Tina said

    Hej,

    God fortsättning på det nya året
    Jag har nu lagt upp årets först tema.
    Tyvärr har jag krånglat till det lite för er, jag fick byta ställe att publicera fotona på efersom det INTE

  8. Tina said

    o där tyckte min katt att vi skrivit klart….. *s*

    fungerade som jag ville.
    Fotona kommer att ligga i en egen blogg http://www.calypsodesign.se/365_foto/ istället för den tidigare adressen som var http://www.calypsodesign.se/?page_id=31

    /Tina

  9. Hej & god fortsättning på 2010!

    Nu har jag skapat en ”Etikett” för mina 365 Foton 2010.

    http://ekbladsbilder.blogspot.com/search/label/365%20Foton%202010

    Första fotot är taget under dagen, men jag har inte hunnit lägga ut det ännu, men etiketten är klar.

  10. Pia said

    Nu finns min första bild uppe,i rätt kategori, hoppas jag🙂

    http://capture-the-moment.se/?p=406

  11. Det går inte att mejla dig på den där adressen. Kan du kontakta mig om goglewave via min adress som jag har i den här kommentaren istället??

  12. Pia said

    Samma här, kan inte heller maila!

  13. Therése said

    Hej, jag hade också tänkt kolla in det där med google wave men jag fick tillbaka mailet jag skickade häromdagen. What to do?

Kommentera

 
