365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Det är nytt år nu!

Posted by akson på 01 januari 2010

Många bilder lades upp under det gångna året 365 fotoutmaning.
Många var det som ville vara med i den årslånga fotoutmaningen. Några klarade den.

Jag var under gårdagen, läs nyårsafton, runt hos många deltagare och tittade och kunde konstatera att de liksom jag tycker att de vunnit mycket på utmaningen. Det främsta har varit att de utvecklats sitt fotograferande. Någon har till och med köpt sin första en systemkamera.

Några klarade av att lägga upp 365 bilder under 2009s 365-fotoutmaning enligt angivna teman andra fick ta till möjligheten att göra egna teman! Oavsett vilket är alla som klarat denna utmaningen värde en stor applåd!

De som klarade utmaningen 2009 är: Anna Forsberg, Annette, Charlotta, Della, Gärdsmygen, KerstinMaria Berg, Marie Carpe Diem, Mom & I (Kardemo), Ninni samt Akson.

Eftersom vi inte hade bestämt någon gemensam räknesystem kan jag ha missat någon/några som också har klarat utmaningen! Till detta året föreslår jag ett gemensamt räknesystem.

Ett stort hipp hipp HURRA till
förra årets och till årets deltagare!

Vi ses under året!

8 svar to “Det är nytt år nu!”

  1. Anna said

    Med räknesystem menar du hur man håller koll på antal bilder eller?

    Ett förslag kommer här.
    Kanske man i rubriken kan skriva exempelvis så här:

    Grön nr. 95, (43 av 365)

    Grön = temat (såklart :-))
    nr. 95 är temats nummer
    43 är vilken bild i ordningen man lägger in
    365 för att förtydliga att det är till denna utmaningen

  2. akson said

    Ja, eller som jag gjorde förra året. Temanamn och (vilket inlägg i ordningen av 365).
    Eller om man skriver Dag xxx (inlägg i ordningen) och så temanamn.
    Finns säkert fler förslag!

  3. Jag gjorde så att jag hade löpnummer på mina inlägg och sedan Tema Nr och Tema.
    Tex. 10. Nr 15 Apa.
    Funkade bra för mig. Lycka till nu alla 365 foto kompisar. Jag vet att jag var lite dålig på att kommentera hos andra, hann liksom inte med alla gånger, men i år ska jag bättra mig. Kram från Mie (med huvudvärk efter gårdagens partaj ;-)).

  4. Pernilla said

    STOR eloge till alla er som klarade det !!
    i PR SKA jag med vara en av er…
    Hoppas jag

  5. Marie said

    Jag lade upp min första bild idag. I titeln skrev jag 1/365:Fyrverkeri. Under bilden länkade jag hit och så skrev jag tema 71, fyrverkeri. Har även gjort en sida i min blogg, med årets temalista och, där jag länkar varje tema till dess blogginlägg.

    God fortsättning.

  6. Gott nytt år. Nu är första bidraget uppe. Ser att du länkat till sidan med 365 foton hos mig. Jag har ju även möjligheten att samla dem i kategorilänken http://camillasfoto.se/category/365-foton-2010/ men det kanske är bättre att göra det från sidan du länkar till. Du gör som du tycker är bäst. Jag är ju nybörjare på det här med 365 foton.

  7. ulrica said

    Jag gjorde som Marie här ovan. I titeln står det 1/365: Fyrverkeri. I inlägget står det sen Tema 71: Fyrverkeri.
    Har också en sida med alla teman men där länkar jag inte till blogginlägget utan har ett popupfönster med temats bild som kommer om man klickar på tema-namnet. Namnet är i fet stil så man ser vilka som är gjorda.

    Det ska bli spännande att se hur årets foton blir🙂

  8. Charlotta said

    Jag hade både löpnummer och utmaningsnummer i rubriken förra året. I år har jag skapat en egen blogg för utmaningen och då tänkte jag skippa utmaningsnummer – för du har ju lagt upp dem i bokstavsordning. Det tycker jag är TOPPEN! Lätt att hitta dem i listan.

Kommentera

 
