365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Fyrverkeri (1 av 365)

Posted by akson på 01 januari 2010

Det var många fyrverkerier som lyste upp natthimlen vid tolvslaget i natt. Jag liksom många andra fotointresserade hade monterat sin kamera på stativ och stod redo för blixtar och dunder.

Detta årets nyårsraketer var färre än vad det var förra året. Det kanske var kylan eller så har ekonomin satt stopp.

God fortsättning på detta det nya året! Önskar Alla deltagare lycka till under årets gång!

21 svar to “Fyrverkeri (1 av 365)”

  1. Charlotta said

    Härligt! Jag hade inte möjlighet att fota i natt – men det finns ju andra möjligheter på tema fyrverkeri så jag är inte orolig.
    Jag mailade till vimleanna på googlewave.com och hoppas det funker med waven – en intressant idé som verkligen kan utveckla 365-utmaningen.

  2. Anna said

    Här ute på landet har vi inte mycket till fyrverkerier. Härlig bild!

  3. Antonia said

    Fin bild blev det.
    Jag märkte också att det var mindre fyrverkeri i år, och den dog ut nästan efter 20-30 minuter.
    Funderade själv om det var ekonomin eller om det var kylan eller både och.

    Jag tog också några bilder om fyrverkeriet, fast utan stativ. Jag gillar inte stativ och undviker den så mycket som möjligt.
    Kan du kolla om du orkar😉

  4. Marie S said

    Hej hej! Jag väljer att hoppa av det här årets 365dagarsfoto p.g.a personliga orsaker och för kommer att avsluta min blogg, tack på förhand… … Så God Fortsättning på det nya året ! Mvh Marie S

  5. Här fanns inga fyrverkerier heller men jag hörde dem, alltid något. Själv vägrar jag att köpa dem.
    Underbar bild!

  6. Vad kul att det ändå var så många som lyckats med alla teman under 2009. Det tar trots allt lite tid att arbeta in något som är nytt och framförallt något som kräver att kameran nästan alltid är med, sedan ska det stämma med något tema.

    Jag har i alla fall gjort ett litet häfte, i miniformat som jag ska ha i väskan när jag åker ut. Något som jag annars aldrig skulle fotat kanske finns där utan att jag kommer ihåg, lite alzheimer har jag nog trots allt.

    Ett fint fyrverkeri och det är nog fler som tog chansen i natt, efter 00:00.

    Det känns skönt att jag nu fått mitt första bidrag utlagt.

    Ett nytt spännande 2010 väntar.

  7. Yes nu är vi igång igen. Kul ska det bli! Tjusigt fyrverkeri. Våra vänner sa att det var färre raketer hos oss också i år (vi har ju firat de senaste 4 åren på andra sidan klotet så vi kunde inte jämföra så mycket). Det var dock många vackra thailändska lyktor som svävade fram ljudlöst över himmelen. DET gillade jag. Fick några microsekunder känsla av att vara tillbaka i värmen😉.

  8. Flott fyrverkeri !!
    – og her er mitt første 365😉

  9. leila said

    Jag hade planerat att fota fyrverkerierna men det blir ju inte alltid som man vill. Jag får njuta av din bild och andras som också fotat dessa pjäser. Nu är mitt första tema ute och jag ser verkligen fram emot den här utmaningen. god fortsättning på nya årer.
    /leila

  10. Jane said

    Härligt att se fyrverkerier, men det var mindre kul för Max (hunden). Tillbringade tolvslaget i badrummet, spolandes vatten för att han inte skulle höra smällarna. Det var första nyåret för oss tillsammans så jag visste inte riktigt hur han skulle reagera, men han höll på att smälla av själv!
    Min bild finns nu i bloggen iaf. God fortsättning!

  11. Guldlock said

    Fin bild på fyrverkeri. Jag lyckades inte med någon av mina fyrverkeribilder. Får träna mer helt enkelt. Har istället valt ett motiv som höll sig på en och samma plats lite längre tid.

  12. AnnaKK said

    Tyvärr fick jag inte se några fyrverkerier vid 12-slaget för vi firade nyår långt ute på vischan och hemma hos vänner som inte skjuter raketer med tanke på sina (och andras!) hundar.🙂 Men desto trevligare då att få se fyrverkerier på bild idag – det är ganska många bloggare som bjuder på såna, och kanske även nån mer 365-deltagare!?🙂

    Jag har precis lagt upp min första 365-bild för i år.

    Trevlig kväll!!🙂

  13. AnnaKK said

    Här är länken till kategorin där mina 365-foton kommer att ligga: http://handerblandander.blogg.se/category/365-foton-2010.html

  14. Rajson said

    Tyvärr inget fyrverkerifoto hos mig heller.
    Det jag gillar mest hos ditt foto är perspektivet där man får en skön djupkänsla då du visar lite av husväggen och frostiga träd(?).
    Har nu förhoppningsvis fixat länken och öppnat min sida. Kan du kika om det ser OK ut och kanske ”uppgradera” mig!
    Det där med Googelwave låter spännande. Ska fixa ett Gmail, misslyckade med detta tidigare idag. Gör ett nytt försök.
    Ser verkligen fram emot en ny spännande 365-foto år!

  15. Kerstin said

    Härlig bild. Jag hade inte möjlighet att fota fyrverkerierna i natt så jag hoppas att det kommer nåt fler tillfälle.
    God fortsättning på det nya året.

  16. Ulrica said

    Jag är på🙂 inte heller min första bild är ett fyrverkeri. Tyvärr försvann stativet i flytten😦 Men jag får knäppa det en annan gång. Hoppas alla länkar fungerar. Kul med en Wave – ska bli spännande och se vad det kan bli av det.

  17. Härlig bild och ångrar nästann att vi bestämde att vi skulle skippa raketerna…bor på utkanten av samhället ute i skogen så här nådde inga fyrverkerier oss alls så har inte lyckats fånga några i kameran…..får njuta av din bild istället.

  18. Snygg fyrverkeribild!!

    Jag har lagt upp min första bild. Hoppas jag förstod rätt att man kunde välja ur listan. Annars får du hojta till. Ska bli skoj detta….

    Finns på http://www.vorblomman.blogspot.com

    Ha en skön helg och god fortsättning.

  19. Pia said

    Såg att jag länkat till ett enstaka inlägg – kategorilänken är http://capture-the-moment.se/?cat=25

  20. Elenore said

    Jag valde också fyrverkeri som min mitt första tema, inte så originellt kanske men det funkar ju😉

  21. Lillianna said

    Hej! Försökte maila dig men fick felmeddelande. Jag är med i utmaningen nu. Kom in och titta!
    Fin fyverkeribild!
    I år fotade jag inget alls på nyårsafton, så jag njuter av din bild istället!

    /Lillianna

Kommentera

 
