365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Fågel (3 av 365)

Posted by akson på 03 januari 2010

Denna lilla gråsparven satt tillsammans med sina kompisar och burrade upp sig i vinterkylan. Någon snäll människa matade dessa små liv. Hoppas bara att de gör det hela vintern så att de inte dör av svält. Eftersom vi bor i lägenhet (brf) är det svårt att mata dessa små liven, i synnerhet då föreningen vi bor i bestämt att man inte får mata dem eftersom det drar till sig råttor.

14 svar to “Fågel (3 av 365)”

  1. Emma said

    har flyttat mina 365 bilder o lagt dessa på en separat blogg för bättre översikt🙂 Så de finns nu på http://emmas365foton.bloggplatsen.se/ om du skulle vilja ändra min länk. // Emma

  2. leila said

    vilket fint foto. vi får inte heller mata fåglarna där jag bor och det är jättetråkigt tycker jag.

  3. Burr…………..så tänker den säkert lilla pippin.

  4. News för din förening – råttor finns överallt vare sig man matar fåglarna eller inte! Dålig ursäkt! Hoppas lilla söta fågeln klarar sig ändå!

  5. Fin bild, jag försöker att smyga på fåglarna som är vid våra fågelhus men ännu utan framgång.
    Men skam den som ger sig nån gång ska jag lyckas.

  6. Hei, en fin liten fuglo i den kalde vinteren😉

  7. Stackars liten, vi matar så tidigt och så länge det behövs här hemma.
    Har själv stått vid ett vidöppet fönster för att fånga in en liten befjädrad gäst idag.

  8. Ulrica said

    Kallt, kallt, kallt även för den lilla stackarn…

  9. annette said

    Tre härliga bilder har Du fått in redan, lite svårstartad i år men nu är dom första inne !

    annette

  10. Mia said

    Åh vad fint ..Blir lite sugen på att hänga med för att utveckla mitt eget fotande…
    Mia

  11. Maria Berg said

    Hej, ser att det går framåt här.

    Nu har jag lagt min halsbandsblogg på hyllan och skall ha 365 där istället.
    Här är länken
    http://mariaberg-halsband.blogspot.com/2010/01/365-nytagna-bilder.html

    /Maria Berg

  12. Maria Berg said

    Älskar dessa små fåglar och matar själv men bor i hus och jag gav bort fågelmat vi gjort själva men precis som du fick dom inte ha det då de bodde i lägenhet.
    Jag tänkte fel,
    min länk måste nog vara bara http://mariaberg-halsband.blogspot.com/
    annars kommer man till första inlägget och inte de senaste bilder jag lagt upp, sorry.
    MB

  13. Charlotta said

    Fin siluett av gråsparven. Småfåglarna har det jobbigt nu men gråsparvar i stan är väl överlevare. De hittar säkert något utanför McD-restaurangen om inte annat.😉

  14. leila said

    jag blir så sugen på att fota fåglar då jag ser alla era fina foton som ni tar. din lilla fågel ser ut att frysa där han/hon sitter och burrar upp sig. Ett rofyllt foto tycker jag

Kommentera

 
