365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Omringad (4 av 365)

Posted by akson på 04 januari 2010

På idrottsplatsen är man verkligen omringad av dessa höga staketen. Inte vackra till vanligtvis men på nyårsdagen då det var rikligt med snö och solen vågade sig fram blev de riktgit snygga!

11 svar to “Omringad (4 av 365)”

  1. leila said

    Jag brukar inte tycka att stängsel är fina men här är det faktiskt riktigt läckert. Snyggt foto

  2. made said

    Högt som ett fängelsestängsel. Men bollen ska ju hålla sig på rätt sida. Visst blir det vackert när solen skiner och vi har vit snö på marken. Det var bra länge sedan vi hade vinter. Snyggt fotat, trädet tittar fram där bakom och himlen ser kall ut. /Margareta

  3. Snö är verkligen fenomenalt på att skruda om i naturen.

    Härlig bild.

  4. lairama said

    Oj, det är nästan lite fängelsekänsla över det där stängslet. Snön lyckas mjuka upp det en hel del.
    http://lairama.wordpress.com/category/365-foton-2010/

  5. Anna said

    Du har mycket stängsel i dina bilder, det är inte det vanligaste motivet, men du lyckas verkligen fånga dem! Tycker denna bilden är jättefin. Först tyckte jag den var för mörk, men sedan tyckte jag inte det längre, för mörkret behåller mystiken i bilden. Bra jobbat!

  6. Emma said

    häftig bild!

  7. Känner mig riktigt omringad. Bra gjort.

    Ser att det börjar bli lite många lika nämn i länklistan. Det tycker jag känns förvirrande. Jag brukar aldrig kalla mig Camilla när jag bloggar och skriver om foto. Då är det CamillasFoto.se som gäller. Så i alla fall vore jag tacksam för en namnändring på den ena Camilla i listan.

  8. Ulrica said

    Jag skulle gärna vilja ha själva stängslet lite uppljusat. Inte mycket, men så man ser lite mer av lystern som kölden ger. Jag gillar kompositionen av bilden!

    En annan sak jag skulle vilja påpeka är din logga på bilderna. Jag förstår att du vill ha den där, men den lyser starkt vit och tar bort lite fokus ifrån bilden. Kanske kan du dra ner opaciteten lite på loggan så den smälter in lite mer i bilden istället?

    mvh. Ulrica

  9. Hedwig said

    Vilken bra tolkning på ordet Omringad – så har jag inte tänkt. Bra med andra idéer. Tack för kommentaren hos mig. Skall redigera bort den störande grenen och lägga upp bilden på nytt.

  10. akson said

    Ulrica: Jag försökte ljusa upp staketet men tyvärr sprack bilden då! Ska dra ner på opaciteten, såg att den lyser upp som en julgran!

  11. Omringad, utestängd, instängd… stängsel kan som här vara fina… eller ibland nödvändiga, men oftast bara onödiga.

Kommentera

 
