365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

I granen (6 av 365)

Posted by akson på 06 januari 2010

Idag fick det bli lite inomhusfotografering. Det är på tok för kallt att vistas utomhus. Under dagen har vi haft 15 minus, alldeles för kallt för att jag ska sticka ut näsan. I morse hade vi 19 minus. Hoppas att det blir lite varmare snart så jag kan gå min turer jag lovat mig själv jag ska försöka göra!

Istället plockade jag fram stativet och föreviga några av våra vackra glaskulor som hänger i granen. Denna julen har vi glamourjul vilket innebär att det är mycket lila och glittrigt. Inte någonting i rött fanns med!

Många har redan kastat ut sina granar men våran står kvar en vecka till. Men då på tjugondag Knut åker allt upp på vinden igen, tills det är dags att plocka fram allt igen om elva månader!

18 svar to “I granen (6 av 365)”

  1. Della said

    Ja, huva vad kallt det är. Jag har också hållit mig inomhus idag.
    Hos oss har hela julen åkt ut, men gran och allt.

  2. anne-lie said

    Försökte mig på att ta en januaribild på ett ställe jag tänker återkomma till under året – men blev så missnöjd med kortet att jag tog ett av de andra;-)) Men hoppas att vintervädret håller i sig även till helgen för då gör jag ett nytt försök!

    Vacker julgransdekoration du har – här blev det ingen gran eftersom vi gav oss av på en veckas semester mitt i alla helgerna. Men jag har ju en ny chans nästa jul;-))

  3. Caroline said

    Vacker grön kula!
    Vi har oxo granen kvar, min första temabild blev faktiskt på en julkula i granen…🙂

    Caroline

  4. Helena said

    Fin bild! Men minus 15 är ju underbart. Idag har de snittat på minus 30 här!

  5. leila said

    Jättefin bild..har du någon bild på hela granen? jag har aldrig sett någon glamourgran🙂

  6. Vilken fin kula, jag älskar grönt och den här var underbar.
    Jag har också granen kvar den är så fin, och granarna nu för tiden är så dyra att man måste njuta av dem länge. På söndag åker den nog ut ändå. ;(

  7. Flott foto, for en flott julepynt du har😉

  8. Kvasthilda said

    Så urläckert! Glamour är fint i granen! Vår är ”traditionell” i rött och guld/silver… Oftast.

  9. lottaspyssel said

    vilken läcker och glammig bild du fångat på din gran! visst är det kallt men jag bara älskar denna vinter, inget slask än så länge iaf.
    God fortsättning
    lotta

  10. morrdraken said

    Inte för att det syns så jättemycket av granen, men den ser verkligen glamourig ut!🙂 Fin komposition och läcker färgkombination! / morrdrakens365.wordpress.com

  11. Härliga färger, men jag har slängt ut granen fast jag hann ju fota den innan.

  12. jeanette said

    Vacker julkula i din gran. Har en liknande bild inne hos mig men dagens bild är Is…
    Ha så gott i kylan….

  13. AnnaKK said

    Snyggt med såna färger i granen!🙂 Jag har alltid tänkt att jag nån gång också ska ha en riktigt glammig gran – men av nån outgrundlig anledning blir det ändå bara röda kulor i den vart eviga år…

    Borde onekligen passa på att fixa detta tema innan den kastas ut – och innan vart eviga barr ligger på golvet… <:-)

  14. Vilka läckra färger, lila…grönt….glitter. Och läckert foto såklart🙂

  15. Hej igen
    glömde meddela att jag gjort mitt första (och flera) inlägg så nu kan du kontrollera att länken fungerar.
    http://vickis-at.blogspot.com/search/label/365%20Foton%202010
    ha det gott!

  16. Therése said

    Den här bilden är helt enkelt skitsnygg. Det här låter säkert dumt, men den känns lite Charlotte Pirelli😀 Glammig liksom. Eller som Babsan kanske, fast han/hon är mesr rosa😛

  17. annette said

    Fr mej som numer inte har gran låter det så fint med en ”glamurgran”. Din bild är verkligen fin med fint ljus och färg i bilden!

    annette

  18. sollenby said

    Jättesnygg bild. Gillar färgerna

Kommentera

 
