365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Skugga (7 av 365)

Posted by akson på 07 januari 2010

Vackra vinterskuggor på ett av alla husen på Drottningholm.
Bilden tagen Trettondagsafton. Sedan dess har jag mestadels varit inomhus och försökt bli av med förkylningen jag troligtvis lyckades dra på mig denna dagen i kylen. Det var inget vidare smart att försöka fotografera utan några vantar på. Fingrarna frös till på mindre än en minut och jag skulle bara hoppa ut och ta en bild! Jo, jo, det har jag fått äta upp några gånger nu!

9 svar to “Skugga (7 av 365)”

  1. Johanna M. said

    Läcker skugga på huset.🙂 Kanske skulle fotot vinna på att beskäras lite och då på vänster sida, strax bredvid fönstren. På det sättet skulle man se lite mindre av originalträdet och skuggan skulle framhävas mer.

  2. akson said

    Det har jag försökt med och liksom att beskära på höger sida fram till gaveln på huset! Bilden tappar balans då!

  3. anne-lie said

    Krya på dig! Men du hittar säkert något att fota inne,-))

  4. leila said

    det var en vacker bild tycker jag. Lite mörk men det tror jag mest beror på att jag sitter med dotterns dator, ska kika igen i morgon då min är igång🙂 kram kram

  5. Anna said

    Det var en väldigt härlig bild! Skuggorna och känslan av kvällning är härlig! Ja visst är man lite knäpp, men vad gör man inte😉.

  6. Maria said

    Jättefint med skuggor men vad tråkigt att du drog på dig en förkylning, hoppas du snart blir bättre.

    mvh Maria P.

    PS. Läste inlägget om loggorna nu och jag ska byta direkt den stora datorn blir ledig, just nu är den ockuperad av ungarna.

  7. annette said

    Blir så härligt lite mystiska skuggor nu under vintern, träden är kala och ger ett helt annat intryck än när det är löv på dem!

    Ha en skön fredag!

    annette

  8. Pia said

    Vilken härlig skugga! Så läckert med det ljuset.

  9. Härlig skarp skugga och visst är det härligt när solen visar sig!

Kommentera

 
