365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Kniv (8 av 365)

Posted by akson på 08 januari 2010

Ännu en bild från Drottningholm en kylslagen dag i januari.

De som går Högvakten på Drottningholm har en liten kniv. Om jag inte misstar mig kallas de också för bajonett eller knivbajonett. Den ser ut som en vanlig kniv med knivblad, parerstång och grepp. Idag används inte bajonetter mer än vid uppvisningar och som här på på vaktens tjänstevapen.

6 svar to “Kniv (8 av 365)”

  1. anne-lie said

    Hoppas att du mår bättre! Men du fixade ju ihop även dagens bild bra!

  2. Kajsa said

    krya på sig.. skulle allt vilja komma upp till stockholm snart.. men väntar tills det blir lite varmare..=)
    ha det gott

  3. Hannah said

    Hej.
    Jag är också med på denna roliga utmaning.🙂 Så tänkte anmäla mig, har skrivit några inlägg nu: http://hannahfoto.blogg.se/tresexfem

    Kram

  4. Hannah said

    Okej, jag trodde man kunde ha den loggan jag hade på sidan där, men ska byta nu.🙂

    Jag skriver på engelska för att jag velat ha en blogg att skriva på engelska i & därmed öva upp den lite, bara som en liten rolig grej.. Måste man skriva på svenska?

  5. Yvonne said

    Det är inte ofta man tänker på en sån kniv när man hör ordet kniv!

    Jag anmälde mig på fliken du har för det, hoppas jag fått till allt rätt, annars får du hojta till så fixar jag det.🙂

  6. leila said

    Han ser ut att frysa den stackarn🙂

Kommentera

 
