365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Dimma (12 av 365)

Posted by akson på 12 januari 2010

Idag har det varit en dimmig dag. Locket lyfte inte utan naturen blev vit och vacker. Även idag har jag varit ute och gått på isen, Mälaren, som ligger tjock. Fast det varnas mycket om att vara mycket försiktig. Inte var det många som var ute idag, det var jag och en farbror och vi hade koll på varandra. Bilden är från Kaananbadet som ligger strax utanför Vällingby.

8 svar to “Dimma (12 av 365)”

  1. Maria Berg said

    ja, det är nästan så man ser en snöman där ute. tänk vad fantasin kan sätta igång…

    /MB

  2. leila said

    jag tycker bilden utstrålar tystnad..var det tyst eller är det en massa buller och bilar där omkring?

  3. akson said

    Knäpptyst! Inte ens isen knäppte.

  4. Läcker bild med dimman som är kompakt och sprider tystnad över nejden….man riktigt hör stillheten!JAg gillar att du har buskarna så där ute i kanten, man liksom bara anar dom….

  5. Nollan said

    Jag håller med tidigare talare, en bild som med sin minimalism förmedlar en härlig känsla av stillhet och tystnad!

  6. Margareta said

    I dag har vi haft det som du visar, grått. Solen letade sig igenom molntäcket ett kort tag. Gårdagen var strålande kall med ett härligt ljus. Har du isdubbarna med dig? Jag var nere vid vattnet i går också. Isrännan efter båtarna fryser aldrig, men där det fanns isflak såg det ut som om de var ca sex cm tjocka. /Margareta

  7. Yvonne said

    Det verkar som om hela Mellansverige var höljt i dimma igår. Isen vågar jag mig inte ut på om jag inte vet att det är fast mark några centimeter under mig.

  8. Fint foto med tåken som et stille teppe i naturen😉

Kommentera

 
