365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Reklam (17 av 365)

Posted by akson på 18 januari 2010

Denna reklampelaren hittade jag igår då jag var ute och fotograferade med stativ. Jag stod på S:t Eriksbron på Kungsholmsidan.

Denna reklamen kommer jag ihåg ”Tag alltid Tulo”! Kommer du ihåg den?? Reklamen har funnit på detta huset sedan 1955. Fast så gammal är inte jag då!

Tänk vad duktiga de var att skapa denna sortens reklam. Varje ord tänds var för sig och så trillar det ner tre tabletter åt gången. Svårt att fotografera eftersom jag hade 15 sekunders slutartid på bländare 20 och ISO 100.

Wikipedia finns mer att läsa om Tulo-skylten.

6 svar to “Reklam (17 av 365)”

  1. Så snyggt det blev!

  2. Blev ju kanon bra! Ja den där skylten är ”kult” i Stockolm. Alla äldre jag känner talar med salig röst om Tulo reklamen. Måste verkligen ha varit en fantastisk och fascinerande skapelse -55.

  3. Så vackert med neonen mot det svarta.
    Gamla skyltar är det något visst med.

  4. Jane said

    Åh, nu blev jag nostalgisk – född -55 i Stockhom – har vuxit upp med denna skylt! Kul att du fotade den… och så bra också :))

  5. Här passerar jag ofta och tittar alltid på skylten. Tycker att den är jättesnygg, överlägsen de flesta nya skyltar faktiskt. Snyggt plåtat!

  6. Ja det är så kul med dessa gamla skyltar men såg att Stomatol-skylten vid slussen var borta… gjorde mig ledsen.

Kommentera

 
