365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Klotter (18 av 365)

Posted by akson på 19 januari 2010

Detta klottret tycker jag är ganska snyggt. Det är någon som jobbat på det under en längre tid och slutresultatet är snyggt. Hoppas nu bara inte att någon annan kommer med sin färgburk och klottrar på detta snygga klottret!

Med denna typen av klotter tycker jag är det trevligt att gå små genvägar och istället för att bara titta på korrigerade plåt. Låter jag ögon och kameran titta och funderar en stund över vad det står och vad personen som gjort det vill säga med sitt klotter.

9 svar to “Klotter (18 av 365)”

  1. morrdraken said

    Jag håller med dig – det där är snyggt! Finfina färger och jag gillar speglingarna också. Jag VET vad jag ska fota till det här temat, måste bara ta mig dit någon gång.😀 /Viktoria

  2. lairama said

    Ja sånt där klotter uppskattar jag också. Tråkiga betonggrå eller plåtgrå väggar är inte direkt roliga att titta på.
    Snyggt att du har fotat lite från sidan, det blir så fina skuggningar och speglingar i plåten.

  3. Anna said

    Urfräckt! Fräck vinkel du fotat i med. Jag älskar sånt här klotter även om jag förstår att den som blir ”utsatt” inte tycker det.

  4. Det kul med klotter som det finns en tanke bakom, när det är som ett konstverk-

  5. Jag håller också med dig. Det kan vara så snyggt som helst på rätt ställe och jag gillar den typen av klotter lika mycket. Otroligt fint fotat som snygger till det ännu mera😉

  6. Jane said

    Håller med ovanstående, snygg graffiti, till skillnad mot alla ”nybörjartags”. Bra ”format” på bilden och intressant vinkel!

  7. Nollan said

    Kan bara hålla med om att det var snyggt klotter. Läckra färger och profileringen i plåten bidrar till en läcker effekt! Välkomponerad och exponerad bild, som känns balanserad mellan det färgstarka och gråvita.

  8. Yvonne said

    Klotter kan vara riktigt fint så länge det hamnar på rätt ställe. Då är ju såna där tråkiga plåtväggar eller tunnelgångar helt perfekta.

  9. leila said

    ja..klotter kan vara riktigt snyggt om det bara får vara ifred. Här i Sala är det mest bara sånt här fult klotter, lite synd.

Kommentera

 
