365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Glosögd (21 av 365)

Posted by akson på 21 januari 2010

Idag har jag haft roligt med mina grodor i ljustältet.
Detta temat har jag funderat på hur jag skulle lösa det. Då jag höll på att fotografera mina underbara grodor såg jag att det var glosögda så att det räckte till. Problemet löst!

Denna lilla farliga sak är bara en centimeter stor och står på clivians jord. Personligen tycker jag att det är en mycket verklighetstrogen bild. Om jag klonat bort platsskarven på grodans vänstra framben kanske man kunde trott att det var en riktig groda!

9 svar to “Glosögd (21 av 365)”

  1. Yvonne said

    Så smart lösning på det här temat! Vissa teman får man ju verkligen klura på.

  2. leila said

    Kul bild och visst ser grodan äkta ut. jag trodde de var såna där du har i akvarium

  3. Charlotta said

    Hihi, söt glosögd groda. Perfekt med fokus på det utstående ögat. Jag tycker det är jättekul att följa glosögd-temat eftersom jag är den ”skyldige” till att ha haft det som eget tema förra året. Det kommer nog bli en del söta och en del lustiga bilder under året – hoppas jag.

  4. Anna said

    Absolut en klockren tolkning av temat. Verklighetstrogen är den också. Jag har ännu inte kommit på en lösning på detta temat, men det kommer🙂

  5. Gunsside - Norway said

    Morsom løsning på et tema jeg først ikke forstod😉

  6. Härlig bild, jag trodde först, tills jag läst all din text, att det var en riktig…

  7. Therése said

    jag märkte inte ens platskarven förrän du sa det, jag tänkte att du måste haft fullt sjå att hålla dem inne i ljustältet😀

  8. Ja verkligen glosögt här!!!!!!

  9. Nollan said

    De är sååå söta de små grodorna, din måste nästan vara släkt med min Mr Löf som figurerar på min blogg och som jag fick i julklapp🙂 Tycker om bilden, med det lite underifrånperspektivet. Skärpedjupet är lagom och fokus ligger precis där det ska. Även ljuset är tilltalande i din fina grodbild!

Kommentera

 
