365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Prickig (31 av 365)

Posted by akson på 03 februari 2010

Idag blev det en tur till affären trots att jag är grymt förkyld. Det ekade ganska tomt i kylskåpet och all frukt var slut! En veckas förbrukning av gröna äpplen till sambon och en massa apelsiner fyllda med C-vitaminer till mig för att slå ut bacciluskerna som fått ett bra grepp om mig.

När äpplena var tvättade och upplagda såg jag detta vackert prickiga äpplet. Visst ser det smarrigt ut! Bara att sätta tänderna i det och tugga på, tugga så att det fradgar om det precis som då hästar äter äpple! Tyvärr tål jag inte dessa gröna äpplena, är pollenallergiker tråkigt nog.

Ett svar to “Prickig (31 av 365)”

  1. Nollan said

    Det var verkligen läcker prickigt så här i en närstudie, äpplet! Bra utsnitt och ljus i bilden.
    Det där mer allergier/korsallergier är knepigt, själv kan jag äta gröna äpplen men röda funkar inte alls.

Kommentera

 
