365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Fjädrar (41 av 365)

Posted by akson på 17 februari 2010

Denna fågel satt i det lilla trädet mitt i mot vårt hus då jag kom hem häromdagen. Jag gick in och hämtade kameran med 400mm och gick tillbaka till bilen för att leta fram monostativet som låg i bilen. Sedan kunde jag smyga ganska nära denna fågeln som satt och tittade på mig. Jag har inte en susning om vad det är för sort fågel men den som kan läsa fåglarna fjäderdräkt vet vad detta är för en sort. En trast av något slag, kanske till och med en björktrast skulle jag gissa på!

7 svar to “Fjädrar (41 av 365)”

  1. Jenny said

    Vilken underbar bild!

    Jag kanske skulle ta och presentera mej?
    Jenny heter jag och är ”nytillkommen 365-TEMA-intresserad”…(:

    Jag hade (har) en låst lite mer privat blogg och där kunde jag ju inte vara med i detta, så nu har jag öppnat en ny blogg som jag tänkte ha lite mer till mina foto.
    Jag är inget proffs, men ”brinner för” fotografering eftersom det är något jag i stort sett ”klarar av” varje dag med mina sk ”krämpor”…
    Det finns alltid något motiv i närheten, var man än befinner sej!

    Så jag hoppas det är okej om jag hakar på så här lite i efterhand?
    Jag håller precis på att klämma in 40 inlägg med lite text till, och alla bilder är tagna under den lilla tid som gått av 2010!

    Ska bli jättespännande det här, och sedan ska jag hoppa in och kolla vad alla andra hittat på med sina TEMA också!

    Ha det gott!
    Mvh, Jenny (http://varietasdelectat-jenny.blogspot.com/)

  2. Anna said

    Ja jag skulle oxå gissa på björktrast, men jag är inte så bra på fåglar så lite inte på mig. Väldigt fin bild.

  3. Nollan said

    Vilken härlig fågelbild! Skärpan sitter där den ska och det är fint med bären som skymtar i den lagom urfokus bakgrunden!

  4. Jane said

    Jättefin bild på en björktrast🙂
    Har äntligen beställt en zoom, 70-300 mm, ska bli kul att pröva på lite annat foto.

  5. thile said

    Så duktig du er🙂
    Underbar bild.

  6. Jenny said

    Hej igen!

    Nu har jag varit ”flitig” och lagt upp en massa bilder på ”365 FOTO”.

    Hoppas att länkar och etiketter och allt ska funka nu!
    Inte så enkelt när man är lite nybörjare på detta…(:

    Ha en go dag!
    //Jenny

    http://varietasdelectat-jenny.blogspot.com/search/label/365%20Foto-%202010

  7. Maria Berg said

    Jo, det är en Björktrast – tycker dom har så himla härliga färger och att det sitter bär kvar på trädet gär det ännu härligare.

    Du gör et gediget jobb, en eloge till dig!!!

    /MB

Kommentera

 
