365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Medicin (43 av 365)

Posted by akson på 22 februari 2010

En gammal välanvänd medicinburk. Jag antar att det är fler än jag som minns dessa burkarna från barndomen. Om jag inte minns fel hette barn-Albylen Minor och låg i en blå plåtask.

Bilden är lite beskuren. Tagen i ljustältet med blixt bakifrån.

3 svar to “Medicin (43 av 365)”

  1. H & S said

    Härligbild!

  2. H & S said

    Mycket härlig bild!

  3. Susanne said

    Visst minns jag de här barnalbylaskarna. Faktiskt tyckte jag t.o.m. att de var goda (albylen alltså och inte askarna) och protesterade aldrig när mamma ville att jag skulle ta en.

Kommentera

 
