365 Foton 2010

Fotoutmaningen som varar hela året

Instängd (78 av 365)

Posted by akson på 07 april 2010

Här är barnen instängda på studsmattan.

En fråga? Är det någon som har en liknande med tillhörande nät och stolpar. Min fråga är? Pinnarna som håller nätet är de mjuka eller är de av något hårt matrial. Om barnen hoppat och trillar på en sådan fast de är instängda måste de skada sig.

Mina brorsöner har en liknande studsmatta fast utan stängsel. Yngsta trillade och bröt benet för några år sedan. Antar att han gjort det oavsett om de haft studsmattan instängd eller ej.

Ett svar to “Instängd (78 av 365)”

  1. morrdraken said

    Nu ser jag inte hur stolparna ser ut på den där, men vi har en studsmatta med stolpar och nät. Där är stolparna hårda men beklädda med mjukt skydd utanpå. Nätet sitter ”innanför” stolparna också så de brukar inte dunka i stolparna heller.🙂 De flesta olyckor jag hört talas om här omkring har varit nätlösa studsmattor och barn som ramlat eller hoppat ner. (En kompis till sonen hoppade från sin stora studsmatta ner på en sådan där liten för inomhusbruk – inte hans ljusaste idé kan väl tilläggas – och han bröt armen. Hans kusin ramlade ner från sin studsmatta – där skyddet över fjädrarna dessutom inte fanns kvar – och armen fastnade mellan fjädrarna så hon fick ett komplicerat armbågsbrott. Det visar ju att det är viktigt att studsmattan är HEL när man hoppar.)

    Långt och svamligt! Som jag brukar vara i och för sig, haha.

    Jag tycker om gråtonen i bilden.

Kommentera

 
